¡Pan! Introduction Lesson

Here is how I will be introducing the vocabulary to Señor Wooly’s ¡Pan!

Materials needed if teaching 5 classes: 5 loaves of french bread ($1.50 each) / 5 bunches of bananas ($2/bunch) / a roll of toilet paper / butter / knife / cutting board / napkins

  1. Warm-up is always silent reading.
  2. Then I’ll ask the class: ¿Cómo estás? ¿Quién está cansado? ¿Quién está feliz? ¿Quién tiene frío? ¿Quién tiene calor?
  3. We’ll do actions with the new vocab: tiene ganas de comer, pide, trae, and tiene hambre.
  4. Show the slides and ask about the pictures: Liz Lemon tiene una pizza. ¿Liz Lemon tiene ganas de comer? ¿Tiene ganas de comer una pizza? ¿Tiene ganas de comer fruta? ¿Tiene ganas de comer pizza o fruta? ¿Tiene ganas de comer una pizza pequeña o una pizza grande? ¿Por qué tiene ganas de comer una pizza grande? (¡Porque tiene hambre!) ¿Ron Swanson tiene ganas de comer el banano? No, no tiene ganas de comer el banano. Talk about the pictures as much as you have their interest.
  5. Personalize it. Ask students if they feel like eating pizza in the morning. Do you feel like eating cold pizza or hot pizza in the morning? Do you feel like eating bananas in the morning?
  6. Then…. ask students WHO is really hungry. Ask them: ¿Tienes ganas de comer pan? Con mantequilla o sin mantequilla? Introduce “Quisiera.” Have a student who REALLY wants bread to say “Quisiera pan.. (con mantequilla)” Tell the class. ¡(Bob) quisiera pan con mantequilla! ¿Bob pide pan? Sí, Bob pide pan. ¿Bob pide papel higiénico o pide pan? ¿Bob trae pan o Bob pide pan? ¿Por qué pide pan? Etc. FINALLY, give the student his bread with butter. Then, ask the class: ¿Cómo está? ¿Tiene hambre o está feliz? ¡Está feliz porque tiene pan con mantequilla. Ya no tiene hambre.
  7. Repeat with more students. Offer them bananas, bread (with/without butter), and toilet paper.
  8. Exit: translate 3 sentences.

Here is the powerpoint with the pictures and gifs to discuss.

Here is a pdf of the lesson.

Advertisements

One thought on “¡Pan! Introduction Lesson

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s